Världens ände

Idag har jag köpt en skiva.

Det var många, många år sen senast. Jag kan typ räkna upp ungefär alla skivor jag köpt de senaste 6 åren. (Michael Jackson - Invincible, Marilyn Manson - Golden age of grotesque, Thorsten Flinck - Vildvuxna Rosor och nånting med Paganini som gick sönder när jag råkade köra in den i pappas bilstereo utan att ta ut skivan som låg där innan. Åsså Per Gessle Party Crasher.)

Men nu har det alltså hänt. Det är Fjärde Världens senaste, Världens ände. Enda anledningen att jag köpte den är att de på senaste plattan (som jag laddade ner) sa att de ville att man skulle ladda ner deras musik. Därför har jag letat som en idiot i flera månader efter nåt ställe där man kan köpa deras skivor, utan resultat.

Fjärde Världen är kanske Sveriges bästa grupp. På öppningsspåret på Världens ände säger de:

Jag går lös som den nya regeringen
gör livet surt för alla som inte rullar med mitt gäng

Bara en sån sak.



----

Nejdå, jag har inte köpt Per Gessles skiva. Jag skojade bara. Erkänn du gick på det.

Kommentarer
Postat av: Sverker

Jag gick inte ens på att du köpt en skiva. Mig lurar du inte så lätt!

Postat av: Anonym

härligt med bloggning igen!!!

2009-01-14 @ 21:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback