Om kryddor och sådant

Under hösten har jag försökt få kontakt med Alfakassan i två olika ärenden.
      Dels för att jag vill få pengar av dem för att jag är arbetslös.
      Men också för att jag vill börja betala min FÖRSÄKRINGSavgift (Versalerna av pedagogiska skäl, ifall några jag vet inte moderata riksdagsmän skulle råka läsa den här bloggen för att de gillar nallen eller nåt.) på typ 300 spänn i månaden.

När jag skrev till dem att jag ville ge dem pengar blev det liv i luckan.
     Under två veckors tid har jag fått två brev från dem, två mejl, och TRE telefonsamtal från folk som jagat mig i flera dagar för att få tag på mig. De har jagat mig med sådan intensitet att jag är förvånad att jag misstänker att några av de där som addar en på facebook inte är gamla bekanta jag förträngt (statister...) utan folk från Alfakassan.
      De har jagat mig för att de saknat uppgifter på blanketterna. De har i princip jagat mig för att säga att de är beredda att se mellan fingrarna med att en massa saker inte är som de ska med de där blanketterna, bara det visar sig att jag kan börja betala in 300 spänn i månaden.
    
När det gäller pengarna jag ska få, däremot. Har jag just fått höra att väntetiden för att ens ärenda ska behandlas
ÄR 9 VECKOR.

Alltså kan jag få mina pastapengar i för mars sisådär framåt midsommar.

Jäklar vad bra den pastan kommer smaka. Hungern är den bästa kryddan, som de säger på Alfakassan.

Anledningen att väntetiden är så lång, är, och håll i er nu:
ATT ARBETSLÖSHETEN ÄR SÅ HÖG!

Så.

Kära ni som förhoppningsvis tog åt er av tidigare versaler.

VAD SÄGS OM ATT ANSTÄLLA LITE FLER HANDLÄGGARE PÅ ALFAKASSAN, SÅ KORTAS VÄNTETIDEN BÅDE AV ATT DET BLIR FLER HANDLÄGGARE OCH FÄRRE ARBETSLÖSA!

Vem vet, har ni tur kanske det blir ett kraftigt uppsving i pastaimportbalansen också, och hela ekonomin kommer på fötter igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback