Studera.nu

Ikväll är sista kvällen att söka kurser inför hösten.
     Det gör man på studera.nu. Ikväll, såhär sista kvällen, tycker studera.nu att det är lägligt att inte ha en fungerande sida. De passar på, liksom. De tänker att det är bra att ta det just sista kvällen, då de flesta väl ändå har hunnit söka. De tänker att studenterna väl har lärt sig från förra året, då sidan inte funkade sista dagen.

Det jävligaste är, att sidan fungerar sådär stundtals. Och då är den oändligt långsam. Men nu har studera.nu infört en ny grej - om man är passiv för länge, loggas man ut automatiskt! För att vara aktiv måste man skicka in lite information och sådär.

Att lägga saker i sin "varukorg" räknas inte som aktivitet.

Att fylla i personuppgifter och kryssa i alla viktiga rutor räknas inte som aktivitet.

Att sortera prioriteringsordningen på sina val räknas inte som prioritet.

Så när jag efter två timmar äntligen lyckas få vara på sidan tilräckligt länge för att ta mig igenom hela processen - som tar ungefär 30 min eftersom sidladdningar inte riktigt är nånting studera.nu vill ställa upp på - så händer det sig att jag just prejävlacis ska klicka på "skicka in" - då jag blir utkastad.

Jag tror att vi är en ny mutskandal på spåren.
 Jag tror att det är CSN-Markus som ligger bakom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback