Blogg från ett tåg 3


Bålsta nu.


Tåget invaderas av tonåringar som låter illa, och som har dyra elektroniska leksaker som luktar illa. På dubbelsätet bredvid mig sätter sig två tjejer i femtonårsåldern med Adidaströjor och mjukbyxor. En av dem har en sån där plastsked som man får till glassen på MacDonald´s i munnen. Den har hon lekt med i typ en halvtimme nu. Tuggat på så den har blivit alldeles sladdrig, balanserat på näsa, haka och sin slött uthängande tunga.

     Jag tror inte hon är efter eller nåt. Jag tror bara hon kommer från Bålsta. Jag tror inte hon har föräldrasr som förstår att man kan säga till ett barn "om du inte slutar låta tungan hänga ut för astt se om din MacDonald´s-sked fastnar på den, så tar vi din iPod."

     Jag funderar på att ta av mig kepsen och skrämma skiten ur henne.

     Jag funderar på att ta av mig kepsen och döda en högstadieklass eller två.
     Jag sitter här och försöker läsa den fantastiske Jonas Hassen Khemiris nya fantastiska textsamling. Jag tycker det är viktigt att läsa, jag tror att kulturen gör oss till mer välviliga och generösa människor.

Jag tror inte jag tycker om människor.

     Jag tycker inte om människor, jag tycker inte om SJ, jag tycker inte om dyra leksaker som låter , och även om jag tycker mycket om vårt asvlånga land - speciellt såhär års när det bara är skimrande fält ochg lummiga skogar och jävla syrener som jag älskar precis överallt - så tycker jag just nu intensivt illa om det faktum att det är just avlångt.


I övrigt har jag inget att säga.


Mer än att CSN hade mejlast mig i morse och påminde mig om att lämna studieförsäkran. och jag fick panik och var tvungen att logga in på Mina Sidor vilket tog en evighet för att man måste krångla med jävla Bank-Id och hej och hå, och där stod det naturligtvis att jag redan lämnat studieföräskran.

     Varför gör CSN sådär?


Jag tror inte jag tycker om CSN heller.


Sundbyberg nästa. Hoppas skedtjejen blir sugen på en MacDonald´s sked med glass till och går av, eller nåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback