Kanenntesåååva!

Jag kan inte sova.

I korridoren bredvid mig har de korridorsfest. "DUNK DUNK DUNK - DADADUNK!" dunkar basen i väggen.
Jag ska upp tidigt imorgon och repa, och jag sov på grund av anledningar ganska så dåligt natten till idag.
Så jag svalde min stolthet, knallade in med flanellpyjamas, morgonrock och falska foppatofflor för 69 spänn från Hemköp, rakt in i festen. Typ 30 pers satt i ett rum, där dator med basföstärkare stod uppställd rakt mot väggen som gränsar till mitt rum.
Jag försökte lite diskret att viska lite fint till nån kille som stod närmast att jag var sura killen som bodde vägg i vägg, och att ljud var okej men basen orsakade vibrationer.
"That´s definetily the wrong choise of language if you wish to communicate with me", tyckte han.
Räckte för att jag skulle tappa det.
Så jag krävde hela festens uppmärksamhet, och förklarade för samtliga åhörare att jag var sura killen som etc etc.
Pinsam tystnad.
Några studerade avundsjukt min flanellpyjamas.
De andra ville döda mig.
En jättesöt tjej i hörnet mötte inte alls mina uppskattande blickar.

Så till slut var det nån godhjärtad människa som hade förbarmande med mig.
Hon pratade nån slags blandning mellan skånska och gotländska, säkert en specialmix framtageb på laboratiorer för svenska landslaget i vokalrikedom.
"Jag förstår vad du menar", tror jag hon sa.
Vilket var lite komiskt, eftersom jag knappt förstod vad hon sa.

Nu har nån jävel - jag misstänker en lönnfet engelsman med ironiska åsikter om hur man ska kommunicera med honom - gått och höjt basen igen. Jävligt hippt.

När jag flyttade hit, trodde jag att det värsta skulle vara att vara omgiven av studenter.
Jag gillar inte studenter.
Men studenterna här är inte som i Uppsala, de är överlag helt ok.
Det värsta här, är att man blir behandlad som en student.

Det är lyhört, det är kallt, och förra helgen var internet nere i tre dagar.

Igår kom hyran. De har höjt den för tredje året i rad.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback