Att ha en väldigt dålig dag

Det största skämtet i kvällspressen just nu handlar om hur den svenska världsartisten har våldtagit en barnflicka mitt under  pågående Rhapsody in rock-turné
        Världsartisten i fråga heter Tito Nånting, och jag vågar lova att de allra flesta svenskar inte kände till kändisen förrän han blev dömd... nej, anklagad för våldtäkt. Sorry, rättegången pågår ju fortfarande. Men liksom, vad ska man säga? Hur den än slutar, finns det väl knappast nån som inte lär se på Tito som våldtäksman efter detta. Lurigt läge. I övrigt började ju tidningarna med att kalla honom världsartisten från Halmstad, och ungefär alla trodde/hoppades att det rörde sig om Per Gessle.

Rhapsody in Rock är för övrigt en av de mest obegripliga företeelserna jag nånsin har hört talas om. Den går ut på att en snubbe som är duktig på att spela piano - som i sig är värdens mest ohippa och scenframträdande-ovänliga instrument - sitter bakom sin enorma flygel med sitt enorma hår. Han lirar lite låtar som han pratsjunger till (parlando, yo), eftersom han inte är någon sångare. Mellan låtarna drar han små poänglösa historier, och till låtarna dansar lättklädda damer små halvdassiga koreografier. Det är vulgärt, dåligt, pinsamt och underbart fokligt.
      
Jag tänker inte ondgöra mig över att världsartister (eventuellt) är svin. Jag tror att svinkvoten är ungefär lika hög, alternativt något högre, bland världsartister som bland vilka andra människor som helst. Inte heller tänker jag orera om hur Carola & c:o ställer sig på scen och låtsas som att ingenting har hänt, eller att The show faktiskt inte alltid måste gå on.
     Jag tänker bara ägna en stunds medlidande åt barnflickan.
     Carola har ju försökt att skörda mängder av goodwillpoäng i presseni  allt detta. "Jag tog hennes händer och frågade om hon ville be", löd en löpsedel härom dagen.
     Och liksom. Tänk er själva. Du jobbar som barnflicka, du är en snäll liten oskuld som får känna lukten av glam och mjällshampoo från värsta grejen med Robert Wells, och helt plötsligt kommer nån slags ond semidvärg som sjunger opera och våldtar dig. Helt förstörd linkar du ut, trots att du är rädd anförtror dig åt någon av de få du litar på - OCH DÅ HOPPAR CAROLA PÅ DIG, TAR DINA HÄNDER OCH VILL BE MED DIG!

Jag tycker det är hysteriskt.




Kommentarer
Postat av: Samson

Flickan var djupt kristen.

Jag tror alla svenskar som var kulturellt medvetna under 80-talet kan Titos namn.

Postat av: Samuel

Du verkar rätt vettig, så jag förstår inte hur du kan tro att Carola velat få goodwillpoäng i pressen. Tidningarna har ju saxat citat ur polisförhören. Carola har inte gett någon intervju om detta. Det finns mycket man kan säga om Carola, men hon har inte gått ut i pressen om det här.

2008-01-17 @ 15:16:34
Postat av: B

Samson: Hm, jag hörde nånstans ifrån att hon inte ville be för att hon inte var kristen? Nåja, jag kan ha fel. Det ryktas om att det har hänt förr.

Samuel: Jag måste nog ge dig rätt också, när jag tänker närmare på saken.

Haha, vilket kackigt inlägg jag verkar ha skrivit :P

2008-01-17 @ 15:37:57
Postat av: Ann

Jag håller med om att Tito förmodligen är ganska välbekant för de flesta. Jag kan förresten tipsa, högst konfidentiellt, om att det finns ganska tydliga bevis för att Tito är ett riktigt äckelpäckel. Ett lite äckligare päckel än vad som visas just nu. En kompis skulle kolla upp hans background för en uppgift i skolan och hon fick nog ut lite fler handlingar från polisen än vad som var meningen. Jag kan säga att det handlade om...barn...och herpes, uäck!

2008-01-18 @ 00:21:46
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback