Min lärare...

... i dramatik är en skön snubbe. Jag misstänker att saker han häver ur sig på lektionerna kan bli till en följetong, så jag kickar igång den på en gång!

Från första lektionen (kan vara bra att veta att läraren är amerikan):

"Okej, jag ska alltså undervisa er i teaterhistoria. Men fan, teaterhistoria är bullshit! Man kan inte veta nånting om vad som hände förr i tiden! Vi skiter i det."

"Ja, och egentligen ska vi börja med att prata om varför människan behöver teater. Varför behöver människan teater? Fan vet jag! Vad behöver människan? Ingen aning, kanske människan behöver kärlek. Kan teater ge kärlek? Jag vet inte... vi skiter i det."

"Förlåt jag svär så mycket. Men det är ju svordomar på svenska, det känns inte så farligt. Värre om jag skulle säga shit."

Och från igår, efter en timmes föreläsning om olika regigrepp:
"Okej, fråga mig nåt. Har ni inga frågor? Fråga mig nåt då, för fan! Okej, då frågar jag mig själv. Är det här vi pratat om viktigt? Nej, så fan heller!"

Kommentarer
Postat av: p2k

han verkar vara en man i min smak.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback