Handdukar

Dagens gissningslek: vet ni vad som är allra svårast att städa undan/hitta ett vettigt ställe för när man bor på 12 kvm?
Just det, ni gissade rätt. (Jag är övertygad om att mina läsare är kloka nog att tjuvkika på rubriken.)
Svaret är handdukar.
De är hopplösa.
Man använder dem typ aldrig. (Eller, ehrm, en gång om dagen i alla fall. Men det fortfarande lite jämfört med till exempel sängen.) Men man måste ändå ha minst tre för att inte känna sig skabbig. De är stora, skrymmande, och de är alltsom oftast blöta så att man inte bara kan skuffa in dem typ under sängen.
Nu har jag löst det som så att jag hänger upp dem på rummets enda krok. (Eftersom det är stenväggar kan jag inte spika upp fler krokar.)
Vilket innebär att morgonrocken, som egentligen är förtjänt av hederskroken, får bo under sängen. En inte helt tillfredsställande lösning, eftersom jag misstänker att det är under sängen som monsterspindeln bor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback