Flyttdrömmar

Jo, såhär va, jag vet inte om det framgick med adekvat och önskvärd tydlighet i mitt förra inlägg, men jag skulle alltså gärna flytta. (Inom Göteborg, självklart.)
Jag försöker hålla hoppet vid liv, och tänka att framåt mitten av oktober så har nog alla studenter antingen hittat boende, frusit ihjäl eller tagit livet av sig i sömnen på någon kompis soffa, och det kommer vara lättare att hitta nåt.
(Ärligt talat måste det lösa sig efter typ mitten av oktober. Jag vill kunna duscha varmt när kylan kommer. Som det är nu kan man inte duscha varmt och köra tvättmaskin samtidigt, och vi är fem pers som delar på tvättmaskin...)
Men alltså om ni känner till nåt boende som har något slags inslag av människovärdighet och inte bryter mot alltför många FN-konventioner, så hör gärna av dig...

Kommentarer
Postat av: emeli (maggan)

ähh kom tillbaka till österlandet, gbg är så konstigt och så pratar de så käckt.

Postat av: B

Ja, alltså, dialekten är ett helsicke. Första två veckorna tycker man det är charmigt, men sen får man lust att säga att okej, det var fint av er att ställa upp för en nyinflyttad och bjuda på lite exotisk inhemska, men nu kan ni börja snacka som folk igen. Sen fattar man att de jäklarna menar allvar, och blir rädd på riktigt...
Men att komma tillbaka till Uppsala? Never!

2007-09-17 @ 20:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback