Sammanhang

Idag skulle jag till att steka köttbullar till spaghettin. Det utvecklade sig ett ganska spännande litet äventyr. Slutade med att pappan i småbarnsfamiljen som hyr villan jag bor i kom nerrusande och trodde att det brann.
      Så för att avleda hans uppmärksamhet från min kokkonst, så berättade jag om jättespindlarna som ibland kom och hälsade på i mitt rum.
      Nu är saken den, att den här familjefadern är professor i hjärnans kemi, så han får förmodas vara en ganska brajt kille. Så jag frågade honom hur fasen en spindel kunde växa sig så enorm.
     Han begrundade detta ett tag. Sen sa han:
     "Ja, men det förklarar varför jag inte har sett några råttor på sistone!"


Imorgon kommer en stackars tjej och ska titta på rummet för att eventuellt hyra det från november, så jag slipper dubbel hyra. Jag har svåra moraldilemman, och vet inte om jag ska berätta om spindlarna.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tala för gudsskull inte om det. Vad du än gör. Då sitter du där med dubbla hyror i alla fall. Spindlar går ju att göra sig av med. Fråga om hon har någon siames, de dödar och äter upp vilken insekt som helst.

Postat av: B

Haha, lysande. "Jaha, tycker du om rummet då? Förresten, apropå ingenting, har du någon siames?"

2007-10-04 @ 13:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback