=> Muppsala

Så var det äntligen dags! Inatt sover jag sista natten i källarhålet!
Imorgon kväll bär det iväg till Muppsala, och där tänker jag hänga på Café Lions och äta nostalgiska kycklingtoasts och se om någon kommer ihåg mig och kanske rent utav fortfarande tycker om mig och vill komma och göra mig sällskap.
Och sen när jag kommer hem blir det direkt till att flytta till studentrummet. Där finns det badkar. Jag funderar på att skaffa lite badsalt, göra matsäck, krypa ner i vattnet, och gå upp någon gång i slutet av mars. Göteborgshösten är precis så vidrig som alla säger.

I övrigt kan jag berätta att provfilmningen gick åt h-e. Inte pluggade jag någon text inte - istället försökte jag somna, men det bidde mest att jag låg och kastade mig i sängen.
Väl på provfilmningen var jag mest en snorboll. Någon frånvarande kroppsmassa blev det inte tal om, däremot en märkbar frånvaro på närvaro (hepp), tankeverksamhet, engagemang och allmän social kompetens.
Lägg på det lite skumma skådismanér: "Jag är så förkyld, kan jag få ett glas vatten? nej, inte så kallt, LJUMMET SÅKLART, så att det lenar halsen..." så har du receptet för ett totalt misslyckande.

Men vafan, man ska inte gråta över spilld mjölk (om den inte var jättejättevarm och man spillde på tån), bara att bryta ihop och gå vidare, och ikväll är det provfilmning igen. Och nu på förmiddagen en intervju med en teatergrupp om en projektanställning. Och igår ett erbjudande att vara med i en proggmusikal, som jag måste ta ställning till. (Det ska vara proggare till att erbjuda mig musikalroller asså...) Begriper inte varför allt detta inte kunde komma för en månad sedan när jag var nära på att bryta ihop över att det inte fanns nån möjlighet att spela teater, och inte nu när jag faktiskt redan bundit upp mig på projekt. Men sånt är livet. Som en ketchupflaska.
Och, men det har vi redan pratat om, för jävligt.

Men det gör inget. För nu ska jag till Muppsala!
Om jag hinner uppdatera närmaste veckan betyder det att ingen tycker om mig och det inte blir nåt fika! Annars uppdaterar jag när flytten är klar!

Tjupp på ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback