Den där Schulman

Jahapp. Nu ska tydligen den där Schulman som alla snackar om sluta blogga. Det var idag en större nyhet än att man måste gå till jobbet dagen efter en blindtarmsoperation.
     Bara för det var jag tvungen att läsa lite i hans blogg.
     Ärligt talat fattar jag inte vad det var att sörja över.
     Det var typ: Bilder på Adam Alsing. Pinsamma sexskämt Adam Allsing dragit. Och en bild på Adam Allsing, när han håller upp ett Marlboropaket som är rött, för att på ett sätt som överlag känns väldigt sådär slutet-av-90-distansierat visa att han också stöder munkarna i Burma. Lite sådär ironiskt som Glenn Killing gör ironi av, liksom. (Jag, för min del, skulle aldrig vara så låg att jag drar skämt om Röd tröja-grejen på min blogg. Nejdå, nejdå.)
     Det är lustigt. Jag har hört sägas att Alex Shuman genom inlägg har kunnat avgöra vissa röstningar i något av alla de där röstningsprogrammen i TV, vilket det nu var.
      Tänk om Schulman hade skrivit ett inlägg om att man kan behöva ta det lite lugnt efter en blindtarmsoperation istället. Då hade man kunnat anordna ett TV-program med telefonomröstning, och alla som tycker att sjuka människor kan få stanna hemma även om de inte har råd att vara utan en dagslön skulle ringa ett nummer, och alla som tycker att fattiglapparna gott kan släpa sig till sina jobb och ta med en näsduk att torka blodhosta med kan ringa ett annat. Sen kan man visa små lustiga sketcher medan mätarna tickar, och Adam Allsing som ju känner Schulmna kan vara programledare. Det skulle kunna bli riktigt bra TV.
     Men nu ska han alltså sluta blogga.
     Undrar bara vad hans stackars kändiskåta flickvän ska skriva om i framtiden? (Senast jag kollade skrev hon för övrigt att förkylning och influensa bara var psykiskt - som då får förmodas vara nånting annat än psykosomatiskt - och att hon minsann aldrig nånsin varit sjuk någonsin. Friskt gjort av henne...)

Avslutningsvis vill jag ändå säga att  jag ändå tycker att han har visat nån slags stolthet. Utifrån sina egna små premisser.
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback