Bloggen goes stand-up!

Som ni märker har denna fredagsnatt inneburit en hel drös nya inlägg. Anledningen att jag, återigen, tänker ta en liten bloggpaus på ett par veckor. Och då brukar jag alltid slutspurta av på rena samvetskval, sådär.
       Hopplös och dum är jag, jag vet jag vet! Och ännu värre är att jag märkt att det räcker med att jag pausar någon vecka, för att antalet läsare ska halveras. Sen tar det typ en månad att buygga upp, sen blir jag förbannad och hatar att blogg och pausar igen.
Att ingen säger åt mig!

Men denna gång finns det en ädlare anledning än så.
Bloggen ska bli stand-up!

Jag var på en pilotscen för stand-up-komiker i Göteborg (fast två tredjedelar av dem kom från Malmö. Och alla från Malmö pratade om sina snoppar.) ikväll. Det var jättekul! Ibland, i alla fall. Eller, faktiskt inte så ofta.
     Vilket naturligtvis räckte för att ge mig hybris.
     Nu har jag mejlat dem och sagt att jag vill uppträda när de kör nästa gång.
     Jag har aldrig gjort stand-up förut.
     Jag vet inte hur man gör. För mig är det en rakt igenom absurd tanke att gå upp på scen och vara sig själv.
     Så nu följer några sömnlösa nätter då jag ska sitta och slita mitt hår och stirra mig ögoncancrig på skärmen och försöka Skapa. Vill försöka koppla bort bloggande och sånt då. (Förväntas visst skriva en hemtenta nästa vecka också. Jävla störningsmoment de lägger på en hela tiden.)
    Däremot kommer jag att läsa igenom massa gamla blogginlägg (det är över 300 stycken nu!) och leta material, så det finns uppenbara risker att det kommer lite favorit-i-repriser här.

Håll ut! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback