JULEN PÅ LANDET

eller
DET ÄR INTE BARA MORMOR SOM GRÅTER!

Kära vänner!
Jag hoppas innerligt att ni har betydligt roilgare saker för er just nu än att sitta och läsa bloggar! Men jag vet att så inte är fallet för var och en såhär års, och även om jag vet att internetande inte är en alls lika stilig ursäkt att få ta en liten minipaus som till exempel rökande eller annat drogbrukande, så tänkte jag ändå försöka dra mitt strå till den stack vi kallar mänsklighet, och bjuda på en inblick i ett julförberedande hos en familj som kan misstänkas ha vissa likheter med min egen.

Det kommer att ske i pjäsform, och i väntan på avfärd till pizzeria (första riktiga målet mat på tre dygn! Kan bli spännande!), ska jag bara helt snabbt presentera rollerna i dramat.
Dessa är:
DEN FÖRÄLSKADE LILLASYSTERN som går i spänd förväntan över att hennes franske pojkvän ska komma på besök och träffa familjen för första gången.
DEN MATFÖRGIFTADE STOREBRODERN som nyligen gått ed på att aldrig mer äta thaimat. Har just börjat äta efter två dygns fastande. Konstant hungrig, samt hög efter fastan. Skulle bott för sig själv i en liten stuga, men då ledningarna frusit och toaletten slutat fungera, bor han i vardagsrummet och blir väckt av hunden.
DEN FNOTTIGA MODERN åker till Indien på annandagen för att ge målarkurser till den kulturkonsumerande delen av befolkningen, det vill säga tanter 65+. Svår resfeber.
DEN TRYGGE FADERN försöker fungera som en sammanhållande kraft. Kallas ibland "pappa Rudolf" av sina barn.

PLATS: Familjens nya hus på landet. Anpassningen till livet på landet är långt ifrån helt genomförd. Ingen förstår att man inte kan promenera över till 7-eleven om mjölken tar slut.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Jag håller på med en liten undersökning, och skulle bli jätteglad om du hade lust att svara på en fråga. Frågan är: Hur firar du jul?

2007-12-22 @ 17:43:59
Postat av: B

Nu är du lite lurig, Sandra. Om du vill ha svar, är det nämligen en alldeles lysande idé att på något sätt berätta hur jag når dig. (För jag tänker absolut inte berätta något som rör mig eller någon jag känner här i bloggen, en sådan absurd tanke skulle aldrig falla mig in!) Sen om du känner för det får du också gärna presentera dig! Så jag vet vem jag tjötar med, liksom.

I övrigt önskar jag dig en rakt igenom god jul! Hoppas du får många klappar och inte alltför mycket magknip av julgodiset! Och om det är din fröken som gett dig läxa över julen att göra nån undersökning, så hoppas jag att hon halkar och bryter lårbenshalsen och slipper vårdkön och hamnar på sjukhus och får skattefinansierad vård och en anledning att tänka över sitt liv och blir snäll.

Postat av: B

Ahaaaaa.... nu fattar jag! Det var roligt =)

2007-12-23 @ 17:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback